Práce z domova je jako splněný sen. Ale může se změnit v noční můru. Třeba v momentě, kdy zjistíte, že jste za týden udělali tolik práce, kolik v kanceláři hravě zvládáte za dva dny. Nedávejte to za vinu Netflixu, seriály si přece můžete pustit mimo pracovní dobu. Anebo v době pauzy jakožto motivační odměnu. Abyste po celou dobu udrželi tempo a výrazně zvýšili efektivitu práce, dodržujte následující doporučení.
Udržujte původní pracovní návyky
Fakt, že většinu dne strávíte na gauči v pyžamu a s notebookem na klíně, může mít na produktivitu práce drtivý dopad. Proto se snažte dodržovat režim, který aplikujete již léta. Ráno se převlečte a pracovní outfit sundejte až po pracovní době. I taková drobnost jako košile může výrazně usnadnit přechod do pracovního módu.
Zařiďte si pracovní koutek
Máte k dispozici celou místnost? Skvělé! Zavřete za sebou dveře a vysvětlete ostatním členům domácnosti, že potřebujete klid. Psychická práce vyžaduje soustředění a s každým vyrušením klesá úroveň produktivity na bod mrazu. Pokud pracovnu nemáte, vymezte si alespoň oddělený pracovní kout v méně frekventované části domácnosti. Nezapomeňte si ho zvelebit – v příjemném prostředí efektivita práce roste.
Naučte se efektivně komunikovat
Při komunikaci s klienty, ale také s kolegy a obchodními partnery používejte kvalitní CRM řešení. Získáte vynikající přehled o všech e-mailech a telefonátech, stejně jako o aktuálním stavu rozpracovaných projektů. CRM vám usnadní vedení a správu reklamních kampaní, poslouží jako úložiště dokumentů a zjednoduší plánování pracovních aktivit.
Myslete realisticky
Rozhodli jste se, že si dáte pár dní volna a pracovní úkoly, jejichž řešení běžně zabírá celý pracovní týden, vyřešíte za dva dny? Možná se vám to povede, ale s nejvyšší pravděpodobností nedosáhnete požadované úrovně kvality a náprava odbyté práce vám zabere ještě více času. Použijte raději software pro řízení projektů a rozplánujte si úkoly tak, abyste je stihli v termínu a nedostali se do nepříjemného stresu.