SEO analýza je nástroj, který pomáhá rozklíčovat návštěvnost webu a zaručit, že se web posune ve vyhledávačích nahoru. SEO tak napomáhá k rozšíření povědomí o daném webu mezi zákazníky, kteří by mohli mít zájem o jeho obsah, ať už jde o komerční webové stránky prezentující konkrétní službu či obchod nebo osobně zaměřený blog. Znalost SEO analýzy je nezbytná k patřičnému rozvoji vaší stránky, bez ní totiž nebudete vědět, jak si váš web z hlediska viditelnosti ve vyhledávačích stojí.
Co SEO analýza zahrnuje?
SEO analýza zahrnuje více nástrojů, jejichž využití vám umožní učinit váš web co nejviditelnějším a nejatraktivnějším pro případné návštěvníky. Mezi řadu nástrojů patří následující:
Analýza klíčových slov: zahrnuje nejpoužívanější klíčová slova, slova, která jsou internetovými uživateli nejvíce vyhledávána a rovněž vám pomůže odhalit, jaká slovní spojení lidé na internetu příliš nepoužívají. Díky analýze klíčových slov také zjistíte, jestli je současné téma vaší stránky pro návštěvníky atraktivní a podle toho ho můžete případně pozměnit či vylepšit.
Funkčnost odkazů: SEO analýza poukazuje na již nefunkční odkazy, díky čemuž je můžete snáz spravit či případně odstranit
Výkon stránky: rychlost načítání webu a snadnost orientace v obsahu stránky jsou další důležité faktory
Používání popisů: používání popisů (meta tagů) v delších textech usnadní vyhledávačům práci, neboť se místo nesouvislého bloku textu zobrazí jeho konkrétní úsek
Bez důkladné SEO analýzy je velmi obtížné přijít s vhodnou strategií za účelem vylepšení vaší stránky. SEO analýza vám prozradí, v jakých oblastech je váš web nedostačující a jaké kroky lze podniknout k tomu, abyste vylepšili jeho pozici ve vyhledávačích. Budete-li se těmito kroky řídit, váš web se ve vyhledávačích posune na lepší pozici, což k vám následně přivede větší množství návštěvníků, neboť se pro ně vaše stránky stanou viditelnějšími.