Domů / Doporučujeme / Přijímací pohovor trochu netradičně

Přijímací pohovor trochu netradičně

Pokud se chcete ucházet o nové zaměstnání, nejprve je potřeba zaslat životopis. Jestliže uspějete s ním, následně jste pozváni na přijímací pohovor. Každý pracovní pohovor je trochu jiný, některé jsou vícekolové, jiné mají rychlý spád. Některé moderní firmy využívají pro pracovní pohovory ty nejmodernější technologie a vedou je prostřednictvím aplikace Skype.

Pohovor přes Skype

Moderní technologie mají tu výhodu, že šetří čas. Skype interview umožňuje personalistům vybírat zaměstnance na dálku, ale přesto tváří v tvář. Adepti nemusí cestovat do firmy, ale sedí doma u počítače.

  • Příprava na pohovor

Pro možného budoucího zaměstnance je příprava na pohovor stejná, jako kdyby jej absolvoval v kanceláři. Důležité je si uvědomit, že personalista nevidí jen vás, ale i pozadí a okolí počítače. Před vlastní konverzací tedy zvolte příjemné pozadí. Ideálním místem může být například pracovna či knihovna.

Důležitá je i kontrola techniky a to především připojení k internetu, sluchátek, mikrofonu a webkamery. Ukončete programy, které by mohly váš počítat zpomalovat, odložte plánované aktualizace.

  • Pohovor

První dojem uděláte během několika vteřin, proto je důležité dbát na zevnějšek, i když je pohovor veden přes webkameru, stále jste vidět. Nezapomínejte na oční kontakt, ne však na monitor, ale do webkamery. V žádném případě nečtěte nic z papíru či monitoru počítače.

Podle čeho se hodnotí uchazeči

Je potřeba, aby uchazeč ukázal, že má o práci skutečný zájem. Může to být třeba díky tomu, že si předem zjistí, čím se firma zabývá, jaké má vize. Personalisty zaujmou uchazeči, kteří vědí, o čem mluví. Připravte se na to, že můžete dostat k řešení jednoduchý úkol, který souvisí právě s danou pozicí a bude vycházet z nějaké konkrétní modelové situace.

Více informací o hodnocení uchazečů naleznete na portálu vimvic.cz.

 

Shlédněte také

Online propagace v zahraničí může nastartovat váš růst

Celý svět je příliš velký na to, abyste prodávali jen v České republice. Možná máte …