SEO je v posledních letech hodně diskutovaný termín. Někteří se k němu přiklánějí, jako k božské síle. Jiní mu nedávají takovou váhu a myslí se, že je zbytečné. O čem tedy SEO je a k čemu nám slouží? V SEO jde především o to získat kvalitní a vysokou návštěvnost z přirozených výsledků vyhledávání. A je jedno, za jakým účelem návštěvnost potřebujete.
Proč byste se měli snažit o přirozenou návštěvnost
Vysoká přirozená návštěvnost se vám může přetvořit v objednávky, prokliky na reklamu, v zisk nebo slávu. V podstatě je jedno k čemu ji potřebujete, ale vysoká návštěvnost plní vaše cíle a sny. SEO-optimalizace je nástrojem, jak vysoké návštěvnosti dosáhnout a jak si tyto cíle splnit.
Jak je možné dosáhnout výsledků
V SEO se dosahuje především pozic ve vyhledávání. Čím lepší pozice, tím větší návštěvnost. Ne vždy se musí jednat o přední příčky ve výsledcích vyhledávání. Pokud je váš web na prvním místě díky nějaké frázi či slovu, máte na to slovo první pozici. Pokud jste v druhé stránce na pátém místě, máte patnáctou pozici, atd. Jenže samotná přední místa vám návštěvnost nezaručí. Být první na slovo, které nikdo nevyhledává, vám návštěvnost nepřinese. Je tedy důležité být na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání, ale vždy na frázi, která souvisí s vaším oborem a je často vyhledávaná. Pokud prodáváte pneumatiky, asi těžko chcete, abyste byli na předním místě ve vyhledávání na slovo „pes“. Spíše oceníte frázi „levné pneu“, atd.
SEO optimalizace vám tedy pomáhá dosáhnout lepší viditelnosti ve výsledcích vyhledávání a tím dosáhnout lepších zisků či jiných cílů. Stejně jako u všech činností, může být SEO dobrý sluha, ale i zlý pán. Špatné provedené SEO může spíše vaším stránkám ublížit. Z toho důvodu je dobré obrátit se na profesionály v oboru. Seo consult je léty prověřená společnost, která svými optimalizacemi pomohla stovkám klientů.