Domů / Byznys / Přes úspěch Pokemon Go je Nintendo ve ztrátě

Přes úspěch Pokemon Go je Nintendo ve ztrátě

Japonská společnost Nintendo, která vyrábí herní konzole a videohry je známá po celém světě. Navzdory poslednímu hitu Pokemon Go, které studio vydalo, je dlouhodobě Nintendo ve ztrátě a výrazně si pohoršil celoroční výhled. Jen za pouhé druhé čtvrtletí skončila společnost s provozní ztrátou 812 miliónů jenů (téměř 200 miliónů Kč).

Předpoklady se časem mění

Firma v prvních prognózách předpokládala, že její zisk se bude pohybovat kolem 45 miliard jenů. Ve skutečnosti dosáhla hodnoty 30 miliard jenů. Úspěch hry Pokemon Go sice firmě pomohl, ale sama avizovala, že hospodářské výsledky to příliš neovlivní.

Za vývojem hry, která vyvolala davové šílenství, stojí vývojářské studio Niantic, které získalo licenci od společnosti Nintendo. V jakém poměru se společnosti dělí o zisky, je tajemstvím. Podíl Nintenda však na první pohled není dominantní a s největší pravděpodobností se nebude jednat ani o rovnocenné dělení zisku 50:50.

Nová a vylepšená konzole zatím nezaujala

Zachránit situaci má nová televizní konzole Switch, která je nejnovějším počinem společnosti Nintendo. Nová herní konzole disponuje důmyslným mechanismem, který z ní dělá domácí i přenosné zařízení. Konzole je napojena na dokovací stanici, když zařízení vyjmete, promění se na kapesní systém s vlastní obrazovkou. Nemusíte si tedy pořizovat dvě samostatná zařízení, ale stačí vám jedno.

Součástí konzole jsou i praktické odnímatelné bezdrátové ovladače, které se jmenují Joy-Con. Ovladač je možné používat v každé ruce nebo jej zapůjčit kamarádovi. Samozřejmostí je možnost přikoupení dalších ovladačů.

Konzole je na světě jenom pár dní, ale zatím nesplňuje očekávání, které si Nintendo slibovalo. Konzole zaujala jen velmi málo uživatelů. Nicméně možná se jedná o chladnější start a konzole se nakonec dostane do popředí zájmu a pomůže Nintendu z finanční krize.

Shlédněte také

Co je zapotřebí k výrobě originálních reklamních předmětů

Výroba originálních reklamních předmětů je skvělým způsobem, jak upoutat pozornost a zvýšit povědomí o vaší …