Domů / Doporučujeme / 5 nejčastějších SEO chyb u eshopu

5 nejčastějších SEO chyb u eshopu

Mít úspěšný eshop je dřina. Nabízíte kvalitní zboží, ale lidé na váš web nechodí. Co s tím? Neděláte náhodou nějakou chybu? SEO stále zůstává pro mnohé oříškem. Pojďme si však říct, co by se dalo zlepšit.

Málo informací o produktu

Už dávno neplatí to, že stačí do popisku produktu napsat klíčová slova. Vyhledávač už vám tohle neuzná. Popisky musí být vaše a unikátní, nikoliv překopírované od značek, které prodáváte. Popisky by neměly chybět ani u samotných kategorií. Pokud tedy prodáváte značku, nesmí chybět ani její popis či popis jednotlivých produktů.

Obrázkové texty

Často se stává, že zdatný grafik vytvoří hezkou kampaň, slevové kupóny či letáky. No jo, ale samotný grafický výsledek funguje možná tak na sociálních sítích. Vyhledávače ho ale nezaindexují. Proto nebuďte líní a text z obrázku ještě slovně přepište. Jedině tak ho vyhledávače snadno rozpoznají a zaindexují.

Duplicitní nebo chybějící metadata

Meta popisek je text, který se zobrazuje pod vyhledávanými výrazy. Je to takový ten úryvek textu, který vám řekne, co najdete na konkrétní stránce. Tedy pokud na ní kliknete. Vyvarujte se toho, že metadata třeba vůbec nevyplníte, připravili byste se o návštěvníky. Popisky musí být unikátní, stručné a jasné tak, aby návštěvníka nalákali ke kliknutí na odkaz. Dodržujte rozsah 140 znaků. Použít můžete i některá klíčová slova.

Filtry kategorií

Pokud nakupujete na internetu, jistě jste už použili filtrování. Pokud chcete například tričko, filtrujete podle velikosti, značky, barvy atd. Problém nastává tehdy, kdy se při filtrování parametrů nemění url adresa webu. Vyhledávače pak nemohou zaindexovat konkrétní podstránku. Pokud si tedy hledáte tričko značky H&M ve velikosti S a v bílé barvě, mělo by se to objevit i v url adrese.

Honba za 1. místem v žebříčku

Snem SEO nadšence je, aby byl zobrazován na první pozici. To však mnohdy nejde. To abyste byli na 1. místě kolikrát ani ovlivnit nemůžete. Zkuste se tedy nehnat za 1. místem. Myslete raději na to, aby lidé na vašem webu našli odpověď na jejich otázku a odhadněte jejich přemýšlení. Posuny v pozicích jsou důležité, ale rozhodně by to neměla být priorita č.1.

Shlédněte také

Jak můžete ušetřit a získat část peněz z nákupu zpět?

Slyšeli jste již o tom, že vaši známí nakupují online oblečení, kosmetiku, nábytek a další …